Michael Sander, geboren in 1943 in Hamburg. School en opleiding als carrosseriebouwer (vierde generatie voertuigbouw).

Lift in 1966 naar Engeland, verbetert zijn reiskas door straatmuziek te maken. Optredens op vlooienmarkten en in de beroemde Marquee Club in Londen. Reis-souvenir: een MG TA voor 65 pond, omdat TCs iets duurder waren.

Studie aan de Wagenbouwschool in Hamburg, afgerond in 1968.

Werkt als ontwerper in de vliegtuig-, scheeps-, hydrauliek- en containerbouw.

Geeft in 1973 het werk aan de tekentafel op en werkt in het familiebedrijf.

Grootste uitvinding in 1975: MIKE SANDERs CORROSIEBESCHERMINGSVET. Bouwt een complete carrosserie voor een 540 K Special Roadster, werkt ook in de VS.

In 1990 verhuist hij naar nieuwe werkplaatsen en een huis in Horst (bij Elmshorn). Eindelijk genoeg ruimte voor de ongeveer 15 auto's die hij inmiddels heeft verzameld.

Trouwt zijn mooiste leerling onder de auto vandaan (Renate). Twee gewenste kinderen (Henry en Martin) laten niet lang op zich wachten.

Sociale activiteiten: Heeft in totaal 12 leerlingen opgeleid. Bedrijfscultuur: Zo stressvrij mogelijk.

Karakter en klantgedrag: Vrolijk tot zonnig, vriendelijk en geduldig, houdt van techniek, natuur, kinderen, vrouwen en dieren.

Opvallende eigenschappen: Optimisme, vindingrijkheid, een zekere engelengeduld, maar ook een rijk vocabulaire aan vloeken.

Nadelen: Moet uit ambachtseer altijd 150 procent werk leveren.

Voordelen: Rekent de extra 50 procent niet aan de klant.

Bijzondere kenmerken: Snor, bril, stethoscoop.

Dromen: De meeste zijn vervuld, behalve: alle klantenauto's af hebben of ooit een Lambo rijden, goede walnotenoogsten.

Lievelingsdrankje: Jever Pilsner, ook graag alcoholvrij.

Lievelingsbezigheid: Restauraties "undetectable" en motor- en technische reparaties volgens fabrieksspecificaties of beter.

Lievelingsbijactiviteit: Luchtige correspondentie met bedrijven en overheden.

Lievelingsweekendactiviteit: Gourmet-barbecueën en kampvuur met familie en vrienden.

Houdt van: Zijn familie, auto's, zijn landgoed en de walnotenbomen in zijn boomgaard.

Haat: Roest, slechte reproductieonderdelen en schade door eerdere "restauraties", domme vormgevers, geluidsontwerpers, bedrijven die denken dat ze onterecht geld kunnen verdienen met "pop-ups" en irritante reclame. Wat we in de toekomst nodig hebben is: kwaliteit en service!